בקיצור, תולדות העיצוב / קני סגל ויונתן ונטורה

בקיצור, תולדות העיצוב / קני סגל ויונתן ונטורה
הוצאת עליית הגג
307 עמודים

כמעצב שקצת שחוק וכבר כמה שנים לא בתחום אני מרגיש שספרים עיוניים כאלו מחזירים בצורה מסוימת את התשוקה ובעיקר את המחשבה מחדש מבחינה רעיונית בעיקר כי הספר הזה של יונתן ונטורה וקני סגל מחזיר אותנו למקורות של העיצוב, לבסיס של הבסיס ומזכיר לנו את הפשטות שבמחשבה ואת הבסיס לכל מה שאנחנו מכירים.
זה למעשה כבר למעשה מהתקופה הפליאוליתית של האדם הקדמון שהיה צריך לחשוב ולעצב כלים שיתאימו לו לצרכים השרדותיים בסיסיים ועד לימינו אנו שכל מקום שנלך אליו נהיה מוקפים בדימויים ויזואליים וכל מוצר מסביבנו מהספר שאני קורא ועד הלפטופ שאני כותב עליו את הביקורת הזו הוא מעוצב עם המון מחשבה ועם תכנון, ניתוח, נוחיות והבנה של צרכי השוק.
העולם העיצובי עבר כברת דרך מעולם של השרדות לעולם שבו כל דבר הוא מעוצב גם מבלי שנשים לב לכך.
גם אם אנחנו מתייחסים או מתבוננים במוצר שלפנינו נאמר כוס השתיה שלצידנו העיצוב שלה מושפע מהסטוריה ארוכה של מוצרים שקדמו לה והספר הזה לוקח אותנו לשורשים של עולם העיצוב, בעיקר לעולם העיצוב התעשייתי אבל הספר נוגע בעולם הארכיטקטורה, הדפוס והמיתוג עוד לפני שהמילה מיתוג בכלל היתה קיימת.
אין לספר הזה איזה סדר כרונולוגי אלא הוא אסופה של פרקים ומאמרים שכל אחד נוגע בנושא אחר ומדבר עליו וכל נושא הוא מעניין בפני עצמו כך שאת הספר אפשר לקרוא גם לפי הפרקים שמתאימים לנו ולא לפי סדר העמודים.
מדובר בספר מעניין שלא מיועד רק למעצבים אלא לכל אדם שמתעניין בעולם שמב=סביבנו ורוצה להבין את התהליכים של העיצוב מהשורשים הקדומים שלו ועד היום.
מעניין מאוד.

כתיבת תגובה