מכתבים אל לוקיליוס כרך ב / סנקה

מכתבים אל לוקיליוס כרך ב / סנקה
הוצאת מאגנס
342 עמודים
תרגמה מרומית: דבורה גילולה

הכרך הראשון של כתבי סנקה ללוקיליוס עשו עלי רושם גדול והספר הזה לא שונה כי הוא למעשה פשוט מאוד המשך של הספר הראשון והמשך המכתבים שכותב סנקה לידידו נציב סיציליה, כבר כתבתי בעבר על הכרך הראשון ובעצם המכתבים ממשיכים ובהם סנקה ממשיך לשתף את לוקיליוס בנושאים רבים שמטרידים את מנוחתו ובתפיסות העולם שלו.
רוב הנושאים שסנקה דן בהם הם הומניים מאוד, אנושיים מאוד והם מועברים בשפה לא מסובכת מדי ופשוטה יחסית להבנה, אני אומר יחסית כי בכל זאת מדובר בתקופה קצת שונה ודבורה גילולה הצליחה להעביר את השפה ולתרגם היטב את רוח התקופה דרך הטקסט ועם זאת לא מדובר בפילוסופיה מורכבת מדי אלא בנושאים שגם היום רובנו יכולים להתחבר אליהם ולמצוא בהם מכנה משותף לחיינו אנו למרות השוני בין התקופות.
סנקה בחלק ב כותב על נושאים כמו פחד מהמוות, תחלואי הנפש, על תהילה, על חירות, רדיפת שררה, תיקון מידות, שליטה עצמית ועוד נושאים רבים ומגוונים שממשיכים את הנושאים הרבים שהיו בכרך א של הספר הזה.
יופי של ספר ואני חושב ואני ממליץ עליו וחושב שסנקה ראוי להיות בכל ספריה של אנשים שאוהבים לחשוב, ללמוד ולהתבונן על העולם ממבט חומל יותר הומני יותר ואנושי יותר.לינק לרכישה

כתיבת תגובה