פצ'ינקו / מין ג'ין לי

פצ'ינקו / מין ג'ין לי
הוצאת שוקן
446 עמודים
מאנגלית: אורה דנקנר

סיפורם של מהגרים הוא תמיד מורכב ומעניין, חלקו כואב מאוד , חלקו מעניין בהשתלבות התרבותית ולכל סיפור הגירה יש את האפקט שלו על הקורא.
פצ'ינקו הוא סיפורם של הקוריאנים שניסו להשתלב ביפן לאחר כיבוש קוריאה על ידי יפן ולמעשה זהו לא ממש כיבוש אלא סיפוח, וזהו גם סיפורה של משפחה אחת שנאלצה להגר מכפרה הקטן בקוריאה ליפן ולהשתלב בחיים שם, למצוא את עצמם תרבותית,להשתלב בתעסוקה ובאורח החיים היפני, חוויה לא קלה בכלל עבור רבים מהקוריאנים שספגו השפלות רבות.
בתוך הסיפור המעניין שבספר הקוראים זוכים גם לקבל רקע וידע חשוב על תקופת השלטון היפני בקוריאה אבל הסיפור לא מסתיים בסיום השלטון היפני אלא ממשיך עוד דורות קדימה ודרך אותם מהגרים שכבר עברו כמה דורות אנחנו רואים את השינויים שחלו בקוריאה לאחר מלחמת העולם השניה כולל החלוקה לצפון ודרום.
הסיפור מתחיל בכפר דייגים קטן עם משפחה ולהם בת בשם סונג'ה, בת יחידה לזוג איכרים עני, משפחה שחיה בצניעות ובעוני ויום אחד מגיע לכפר גבר יפני איש יאקוזה שמתאהב בסונג'ה ומציע לו להתחתן איתה כשסונג'ה נכנסת להריון וכשהוא מספר לה שהוא נשוי ביפן ויש לו ילדים סונג'ה מבקשת ממנו לעזוב וכנסיון לכפר על העלבון סונג'ה מסכימה להתחתן עם איסק, כומר חולה שחפת שמתכנן נסיעה לאוסאקה ביפן ובהמשך תצטרף אליהם גם אימה של סונג'ה.
דרך החיים ביפן אנחנו חווים את קשיי המהגרים לאורך ארבעה דורות של משפחה.
הספר עצמו התחיל עבורי מעניין מאוד, החלק הראשון ריתק אותי אבל ככל שהקריאה בספר התקדמה הוא הפך בעיני לטרחני מדי, איטי מדי וקצת מעייף, אם אני צריך לסכם את הקריאה אז אני חושב שמדובר בספר טוב ומעניין ברובו למרות האיטיות שלו.
ספר שמעבר לסיפור חושף אותנו לתקופה הסטורית מרתקת ומשם כוחו לדעתי.

50217992_1738881682878397_5258978349174226944_n

2 מחשבות על “פצ'ינקו / מין ג'ין לי

כתיבת תגובה