בין היטלר לצ'רצ'יל / יעקב פלקוב

בין היטלר לצ'רצ'יל / יעקב פלקוב
הוצאת מאגנס
294 עמודים

תמיד כיף להיחשף למידע שלא הכרת או שמעת על מלחמת העולם השניה או התקופה שקדמה לה ולפעמים ישנם אירועים או מידע שמשאיר אותך פעור פה.
הספר הזה של יעקב פלקוב שהוא ספר עיוני הסטורי מעניין ומקיף מתואר בחלקים רבים ממנו כאילו מדובר בספר מתח מודיעיני וחושף אירוע שלא הכרתי או שמעתי עליו לפני והוא מרתק ביותר.
האירוע מדבר על נסיון של ממשלת פולין הגולה להגיע להסכם חשאי עם גרמניה הנאצית ממש בראשית המלחמה, אירוע שהיה יכול לשנות לחלוטין את המלחמה ואף את תוצאותיה.
יעקב פלקוב מביא כאן את הסיפור המרתק הזה והוא מספר כיצד סמסון מיקיצ'ינסקי, יהודי תושב פולין שהבריח יהודים רבים והיה בעל דרכון צ'יליאני שאפשר לו לנוע ברחבי אירופה ואותו מיקצ'ינסקי ניסה לתווך בין השגריר הגרמני בטורקיה לבין הממשלה הגולה של פולין שהיתה בלונדון.
הדיל דיבר על כך שהגרמנים יעניקו לפולנים מדינה עצמאית בחלק מהשטח הכבוש ובתמורה תנטוש הממשלה הגולה את לונדון ותחזור לוורשה.
הבריטים כמובן התערבו וביחד עם גורמי ביון מוספים הם חטפו את מיקצ'ינסקי, הבריחו אותו לפלסטינה ושם הם רצחו אותו באשמת ריגול לטובת הגרמנים.
בתוך כך, יהודי פולני אחר, אדוארד שרקייביץ, שיתף פעולה עם הבריטים, כמעט חולל הפיכה שקטה בממשלה הפולנית הגולה והיה אחד הסייענים ללכידת מיקצ'ינסקי.
באותה התקופה אף אחד עוד לא ממש שיער את ממדי המלחמה ותוצאותיה והמהלכים האלו מייצרים סיפור מעניין וכמעט לא מוכר שבהחלט היה משנה את תוצאות המלחמה אם וכאשר היה יוצא לפועל.
יעקב פלקוב כתב ספר מרתק, עמוס מאוד באינפורמציה ונעשתה כאן עבודה מחקרית מרתקת ושלעיתים ממש תענוג לקרוא ולעיתים קשה לקרוא עקב עומס האינפורמציה ועדיין כשמסתכלים על המכלול מדובר בספר מעניין מאוד.
מומלץ.

2 מחשבות על “בין היטלר לצ'רצ'יל / יעקב פלקוב

כתיבת תגובה