הקסטה השחורה / ניר מטרסו

הקסטה השחורה / ניר מטרסו
הוצאת הקיבוץ המאוחד

היתה לי הזכות להיוולד בתקופת הקסטות, דור אחר לחלוטין של מוזיקה טובה ושל סצנה שונה, של עולם הטייפים ואני בכלל לא יודע אם מישהו עד גיל עשרים בכלל נגע אי פעם בטייפ והרומן הגרפי הזה שאני חייב לציין שהוא מעולה וקראתי אותו ברצף החזיר אותי קצת לתקופת הילדות שלי וטרום הבגרות שלי באייטיז ובניינטיז.
זה רומן גרפי שעוסק בחיפוש, בחברות, בתקופה ההיא, החיטוט בעבר, בנסיון להזכר ולשחזר.
ניר מטרסו דרך סיפור החיפוש אחר הקסטה השחורה ההיא מביא כאן סוג של אוטוביוגרפיה על חייו מבגרות ועל החברים שבדרך ועל המוזיקה שהוא שמע וכל מה שמסביב, דרך אהבה, אובדן, דרך אבני הדרך שליוו אותו וההשפעות שהביאו אותו לעשות את מה שהוא עושה היום.
קסטה שחורה שהיה בה מוזיקה אלטרנטיבית אבדה עם השנים , קסטה שחורה בלי כיתוב וניר מטרסו נזכר בה ומנסה לשחזר מה היה בה ועל הדרך הוא משחזר את חייו, הוא מתכתב עם חברים, נזכר במקומות, באנשים שפגש, באנשים שהלכו, בחייו, במוזיקה שהוא שמע ובאמנות שהוא יצר ולמעשה זהו ספר מסע, מסע בזכרון.
העיצוב של הספר לא פחות מנפלא בעיני, מהאיורים המגוונים והמסוגננים, עד הטיפוגרפיה, בחירת סוג הנייר ואפילו הפורמט של הכריכה הקשה בצבע שחור שמזכיר בצורה מסוימת את צורת הקסטה, כל דבר כאן עוצב בקפידה ומייצר אריזה שלמה ומסוגננת.
אפשר להאזין למוזיקה דרך ברקוד בספר, ואף המחבר ממליץ להאזין לה תוך כדי קריאה.
רומן גרפי מרתק ומעניין ביותר שמעוצב נפלא וכיף לדפדף בו.
מומלץ.

כתיבת תגובה