חלב אם / אדוארד סנט אובין

חלב אם / אדוארד סנט אובין
ספרית פועלים
260 עמודים
תרגום: דבי אילון

ספרית פועלים מוציאה לנו מדי איזה שנתיים עוד ספר בסדרת המופת הזו של אדוארד סנט אובין על דמותו הטראגית והמרתקת של פטריק מלרוז ואותי באופן אישי מרגש לחכות לספר הבא כי מההתחלה, מהספר הראשון הרגשתי שאני נסחף לתוך סדרת מופת מטלטלת, מרגשת, משעשעת ומעוררת מחשבה והספר הרביעי עד כה מתעלה על כל שאר הספרים בסדרה והספר הזה אף היה מועמד ברשימה הקצרה של פרס בוקר.

בספר הזה פטריק מלרוז כבר בשהות הארבעים לחייו, עורך דין, נשוי ואב לשני בנים, רוברט בן חמש ותומס שנולד לא מזמן.
בספר הזה פטריק מתמודד עם בעיות מבית ועם המורכבות של זוגיות וחיי משפחה אבל בעיקר עם אימו הקשישה שמתפתה לתת את בית הקיץ שלה בדרום צרפת, הירושה העיקרית של פטריק לאיזה נוכל שרלטן בשם שיימוס שמנהל איזה מרכז רוחני כלשהו ובמקביל אימו מנסה לקבל אישור להמתת חסד כך שהמורכבות שלו לגבי אימו היא גדולה.

זהו רומן שמתפרש על ארבעה קיצים וארבעה חופשות קיץ והוא מתואר מ3 נקודות מבט, נקודת המבט של פטריק, נקודת המבט של אשתו ונקודת המבט של בנם בן החמש רוברט שהוא ילד בתודעה של מבוגר עם תובנות מעניינות מאוד ובכלל דמות מרתקת.

הקטעים בהם אנחנו נחשפים לתודעתו של רוברט פשוט נפלאים, טקסטים מהטובים שקראתי בשנים האחרונות. ופטריק שילדותו המורכבת והמרירות כלפי אימו ומה שעבר בחייו תמיד מציפים אותו הם חלק בלתי נפרד מהספר ומהסדרה.

זו סדרה שרצוי לקרוא מהספר הראשון ולא להתחיל מספר אחר ומתקדם בסדרה שכן אין ספר שנפרד מהשני ואין עלילה נפרדת לכל ספר.
אבל מאוד מאוד מומלץ להתחיל לקרוא הכל, פשוט סדרת ספרים מופתית בעיני.

כתיבת תגובה