היהירות האנושית / ירוסלאב האשק

היהירות האנושית / ירוסלאב האשק
הוצאת תשע נשמות
72 עמודים
מצ'כית: פאר פרידמן

ירוסלאב האשק הוא סאטיריקן מהמעלה הראשונה שידוע בכשרונו להציג לראווה את הטמטום האנושי את החולשות האנושיות באמצעות מילים והמון חוכמה, לקורא הישראלי ובכלל הוא מוכר בעיקר באמצעות היצירה הסאטירית הנוקבת שלו "החייל האמיץ שווייק" אך האשק כתב הרבה סיפורים קצרים ואני מקווה מאוד שתשע נשמות ימשיכו לפרסם מסיפוריו הקצרים שכן הספר הזה מעורר תיאבון.
הספר הזה הוא חלק מסדרה של כריכות קשיחות של סיפורים קצרים שנכתבו על ידי סופרים קלאסיים והיא משדרת יוקרה מסוימת כמו גם איזו תחושת רטרו שכיף להחזיק בספריה הביתית.
כאן האשק מביא לנו חמישה סיפורים קצרים שמציגים יהירות אנושית כשם הספר וטמטום אנושי ומציג לנו סיטואציות כמו פרשיות שחיתות בעירייה כמו בסיפור הראשון שנקרא "פרשת השחיתות של פקיד העירייה המתלמד באחורה"
הסיפור השני שהיה האהוב עלי ביותר נקרא "שלושה גברים וכריש" שמנסים לשמר כריש מת על מנת שיוכלו להציג אותו לקהל ואתם יכולים להבין כבר מה קרה לכריש בסופו של דבר.
שאר הסיפורים בספר נהדרים גם כן וכולם מעוררים מחד גיחוך ומאידך פליאה מסוימת על הסיטואציות שבהם גיבורי הסיפור נקלעים אליהם.
האשק מייצר סיטואציות הומוריסטיות חדות ונוקבות וכשרון כתיבתו ניכר בסיפוריו הקצרים לא פחות מאשר ביצירה הקלאסית המורכת לכולנו.
זה הספר השני בסדרת "אוצרות" של צשע נשמות שאני סוקר ובהמשך אסקור את השניים הנוספים אבל בהחלט מדובר בסדרה נהדרת ומיוחדת מאוד.
מומלץ.

כתיבת תגובה