המרגל מהקומה הרביעית / אורה מורג

המרגל מהקומה הרביעית / אורה מורג
הוצאת שוקן
280 עמודים

אני אוהב את הסיפור של אלי כהן, הוא מרגש אותי כל פעם מחדש וכשסיימתי לקרוא את הספר שאני כותב עליו כרגע חזרתי לראות את הסדרה על אלי כהן בנטפליקס.
אורה מורג מתמחית בלקחת אירוע הסטורי מקומי ולהפוך אותו לספר מתח לנוער ויש בספרים האלו מעבר לסיפור עצמו גם ערך הסטורי חשוב ודרך מעניינת להעביר אותו לבני הנוער.
אבל למרות שההתמקדות בספר הזה היא על סיפורו של אלי כהן המחברת גם מביאה את סיפורו של וולפגנג לוץ או בשמו הישראלי זאב גור אריה שפעל במקביל לאלי כהן במצרים והביא להישגים חשובים ואותו פחות מכירים בני הנוער.
בין לבין מורג מביאה חלק חשוב בביוגרפיה של אלי כהן שקצת נעלמת בסיפור המיוחד שלו וזו הפעילות שלו במחתרת המצרית לפני עלייתו לישראל.
כדי להפוך את הסיפור לספר מתח מעבר לסיפור ההסטורי מורג מספרת סיפור שאני בספק גדול לגבי אמיתותו ההסטורית ונראה לי יותר כמו חלק בדיוני בסיפור של חובבי רדיו ישראלים וסורים שעולים במקרה על הסיפור של אלי כהן ומנסים להזהירו ללא הצלחה.
סיפורו של אלי כהן מוכר היטב כמעט לכל ישראלי, מסיפורי הריגול הגדולים והמשמעותיים במאה העשרים ועם זאת להנגיש אותו לסני הנוער כספר מתח עובד כאן בצורה מאוד יפה ומעניינת.
מומלץ לבני נוער.

כתיבת תגובה