לדבר על מין עם ילדינו / אל ורנקיו

לדבר על מין עם ילדינו / אל ורנקיו
הוצאת שוקן
236 עמודים
מאנגלית: דקלה פרידמן

אני חושב שמין או שיח על מין עם ילדים בבית כהורים הוא אחד הנושאים הכי קשים ומורכבים לשוחח, אם פעם היינו כילדים מתחבאים עם מגזיני פלייבוי מתחת למיטה היום הפורנו הרבה יותר נגיש וחשוף לילדים כמעט בכל גיל וקשה מאוד לתת להם פרספקטיבה אחרת של מהו מין, מהי אהבה, מהו מגע, מהם יחסים ואינטימיות והרבה הורים נאלמים דום ולא יודעים איך להתחיל לגשת לנושא הזה בכלל.
בכל מקום יש גישות שונות למין, גישות שמרניות יותר, מסורתיות יותר, פתוחות יותר וכל גישה שונה, אני בתור ילד שגדלתי בקיבוץ הייתי חשוף לגישה מתירנית יותר בתור מתבגר ולאחרים שבאו בגישה שמרנית יותר זה היה אחר וההשפעה על כך היתה אחרת אבל הרבה פעמים אנחנו עוסקים בהפחדה ומה אסור בכל מה שקשור למין במקום לעודד את מה שטוב ונכון, במקום להסביר מה נכון ואיך עושים זאת נכון.
ההיפוך משלילך לחיוב נותן לילדים פרספקטיבה אחרת.
לפעמים הגישה השלילית יוצרת את הילדים דווקא את הסקרנות ללכת למקומות הבעייתיים כמו הפורנו וזה יותר אצלם דימוי של מין לא נכון ומגע לא נכון ויחד לא נכון לגופים ואברי מין.
הספר הקליל והמעניין הזה בא לתת לנו גישה אחרת, חיובית יותר, נכונה יותר.
הספר עוסק לא רק בהסברה על מיניות נכונה אלא נוגע בהרחבה בהקשר של משיכה מינית למגדר הדומה לנו ומרחיב בכל מה שקשור לקוויריות ולמגדרים השונים.
אנחנו לומדים להכיר את הכל ולהבין שיש סוגים שונים של התבוננות על דימוי גוף, משיכה, אהבה, רצון, אין כאן מקום להזהיר מפני יחסי מין אלא לתת את ההבנה הרחבה של הנושא ובסופו של דבר כאנשים בוגרים אנחנו נדע לקחת אחריות על גופנו ומתי אנחנו מוכנים לשלב הבא.
ספר מרתק, קליל ומעניין שכדאי להיחשף אליו בעיקקר כשיש לכם ילדים בגיל ההתבגרות.
70363601_2113531935413368_3368354984088305664_n

כתיבת תגובה