בשיחה הגדולה, קרן מנדל ואדוות השינוי / אבי כצמן

בשיחה הגדולה, קרן מנדל ואדוות השינוי / אבי כצמן
הוצאת מאגנס
361 עמודים

מבחינתי, השנתיים שלי במרכז מנדל למנהיגות היו שנתיים משמעותיות בחיי, מנדל ראו בי מה שאני לא ראיתי בעצמי עדיין ואולי ממשיך לא לראות את גודל הפוטנציאל אבל זו הגדולה של מנדל לנסות לקרוא בין השורות ולמצוא באנשים את הגרעין הזה שממנו ודרכו ניתן להביא לשינוי בחברה, שינוי דרך חינוך, קהילה, עשייה חברתית ועוד.
השנתיים במנדל פתחו לי את האופקים, ומעבר לכך שקיבלתי בית חם ומקום שמכיל את הרעיונות שלי, הוא מאפשר לי להמשיך להתפתח ומעודד אותי ובוגרים נוספים להביא מעצמנו למען הקהילה גם אחרי סיום השנתיים שלי במנדל.
אני משתדל להגיע למרכז בבאר שבע לפחות פעם בחודש וזה לא קל עם חיי העמוסים אבל המקום הזה מאפשר לי לנשום אויר, לפגוש אנשים כמוני או אחרים, להשתתף במחשבות על קידום באר שבע והנגב, להביא דברים חדשים משלי, לקרוא ולשוחח עם אנשים משכמם ומעלה.
כי מנדל הוא לא רק מכון למנהיגות אלא חממה להתפתחות אישית וקולקטיבית כל הזמן.
לאורך השנים מכון מנדל למנהיגות בירושלים יצר אנשים נהדרים שמקדמים את החברה הישראלית במגוון העשיה החינוכית, החינוך הוא הכלי המרכזי שלנו לשינוי החברה, דרך החינוך אנחנו יכולים להשפיע על הדור הבא, ליצור אנשים חושבים, יצירתיים, בעלי חזון והתבוננות קדימה, יזמים ומנהיגי עתיד.
הספר הזה מביא את סיפורם של חלק מן האנשים, בוגרי המכון בירושלים, הוא מספר על העשייה שלהם, הדרך והשינוי אותם הם הביאו לחברה הישראלית, דרך החינוך, המנהיגות הקהילתית ותפיסת העולם שלהם.
אבי כצמן,חבר סגל במכון מנדל בירושלים השתדל להביא בספר זה בוגרים שעשייתם שונה מהאחר, קבוצה הטרוגנית מעניינת שהיא מיקרוקוסמוס של החברה והשפעתם חשובה מאוד ומשנה את פני המציאות כאן.
אפשר למנות עם חלק מהסיפורים בספר זה את ד"ר יהודה מימרן, בעבר מנכ"ל כיח, מיכאל ביטון שהיה ראש מועצת ירוחם והיום חבר כנסת, אדם משכמו ומעלה, ד"ר חפצי זהר הנהדרת שעושה דברים נהדרים בתפקידה בבאר שבע כמחזיקת תיק החינוך בעיר וכסגנית ראש העיר, רנא פרהום שעושה עבודה חשובה במזרח ירושלים,הרב עמיחי לאו לביא וכמובן יולי אדלשטיין שהגיע בינתיים הכי גבוה שאפשר.
האנשים האלה ועוד כאלה שהוזכרו בספר ועוד בוגרים רבים שפועלים בשטח ברמות שונות של עשייה הם חלק מהמפעל האדיר הזה של מנדל שמשנה את החברה.
הסיפורים האלו מראים שאם אתה רוצה להשפיע אתה יכול, מנדל מאפשר לעמיתים להתפתח מקצועית, לשפר את ארגז הכלים שלהם מבחינה הוליסטית ולגרום לשינוי.
ספר מרתק, סיפורים מרתקים.
מומלץ.

לינק לרכישה

 

65290218_1959427524157144_3144133652305149952_n

כתיבת תגובה