מה קרה להגר באילת / עופרה עופר אורן

מה קרה להגר באילת / עופרה עופר אורן
הוצאת כנרת זמורה
363 עמודים

יש משהו בספר של עופרה עופר אורן שלא משאיר אותך אדיש, לא העלילה ולא המבנה של הספר שמייצר לפחות בעיני הרבה יותר קרבה לעלילה ולגיבורת הספר.
בדרך כלל קשה לי לקרוא שירה באופן רציף, אני רואה באופן קצר וממוקד, עוזב וחוזר מתי שמרגיש לי נכון ומצתי שאני זקוק לזה אבל כאן הסונטות סחפו אותי, העלילה סחפה אותי והרגשתי איך אני מקבל את הרגעים הקשיפ בספר בצורה הרבה יותר חזקה ועוצמתית מאשר אם הם היו נכתבים בעלילה שכתובה כמו רומן רגיל לחלוטין.
הספר בנוי כולו מסונטות, 336 סונטות שמרכיבים ביחד עלילה מורכבת ומצמררת.
העלילה מתרכזת בהגר, חיילת צעירה שעוברת חוויה מורכבת ומטלטלת שמשנה את חייה ואנחנו עוברים עם הגיבורה דרך הזמן והשנים את תוצאותיה של אותה חוויה ואותו מקרה באילת, מקרה מטלטל של פגיעה מינית והלשכותיה.
אפשר לשאול את השאלה מה הניע את המחברת לכתוב רומן שלם בסונטות מנוקדות ועם חריזה ועוד לכתוב ככה סיפור כב מורכב ומטלטל אבל את זה אשאיר לפרשנים טובים ממני, החוויה שלי מהקריאה היתה חוויה מטלטלת באופן ייחודי ודווקא בגלל הסגנון שלכאורה נראה פחות מאיים ועם זאת מייצר עבור הקורא תחושה קשה יותר.
בעיני עופרה עופר אורן כותבת באופן וירטואוזי, לא פחות.
ספר מיוחד ביותר.
לי כגבר הספר הזה חשוב במיוחד, יש כאן אמירה פמיניסטית נוקבת וחזקה שהקורא יבחין בה, יש כאן המון כאב ורגש ותחושת מועקה ממה שהגר עוברת בין אם באותו הלילה ובין אם בחייה בכלל וההתמודדות שלה בעולם שמתנכר לה במובנים רבים.
ספר מיוחד במינו בסגנון מיוחד שמעצים את הסיפור בכמה רמות מאשר היה נכתב אחרת.
מומלץ מאוד.

2 מחשבות על “מה קרה להגר באילת / עופרה עופר אורן

כתיבת תגובה